Vstupní strana | Česky
Aktuality
Krizová intervence pro děti a jejich rodiny
Aktuality
Výročí 20. let fungování LD a krizové pomoci v Kutné Hoře
Preventivní programy a vzdělávání
Besedy na základních školách v okrese Kutná Hora
Fotogalerie
Besedy na základních školách v okrese Kutná Hora
Fotogalerie
Výročí 20. let fungování LD a krizové pomoci v Kutné Hoře
Výroční zprávy
Výroční zpráva za rok 2018
Můžete nám volat po - pá od 8:00 - 22:00 (včetně svátků) na telefon linky důvěry 327 511 111 nebo 602 874 470
Co je telefonická krizová intervence?
Co je telefonická krizová intervence?
Cíle:
- Poskytnout každému člověku v tísni, zoufalství a při nebezpečí sebevraždy možnost bezprostředního kontaktu s jiným člověkem, který je připraven a schopen jej vyslechnout a vést s ním hovor, aniž by ho omezoval v jeho svobodě.
- Dodat volajícímu odvahu k životu a přispět k překonání jeho krizového stavu, aby mohl nadále žít důstojně, způsobem pro něj běžným.
- Podpořit volajícího ve využití potenciálu jeho přirozeného prostředí, ať už se jedná o jeho rodinu, místní společenství či služby místních institucí.
- Zaručit uživateli kvalitní péči s vysokým důrazem na odbornost pracovníků, bezpečí a plnou anonymitu.
Komu je služba určena:
Cílovou skupinou jsou děti, mládež a dospělí v situaci akutní psychosociální krize, kteří se rozhodli svou tíživou životní situaci řešit s odbornou pomocí na telefonu linky důvěry.
Zásady:
- Každému volajícímu a každému, kdo přijde do osobního kontaktu s pracovníky Linky důvěry, je zaručena absolutní mlčenlivost. Tato mlčenlivost může být porušena pouze na výslovnou žádost volajícího.
- Na volajícího ani na pracovníka Linky důvěry nesmí být vykonáván jakýkoliv nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství, politiky nebo ideologie.
- Všichni pracovníci Linky důvěry procházejí pečlivým výběrem, přípravou a školením. Přitom je nutno brát v úvahu zejména schopnost pochopení pro druhého člověka, schopnost empatie, naslouchání a sebereflexe.
- Od volajícího nesmí být požadován finanční ani jakýkoli jiný závazek.
- Pracovníci Linky důvěry mohou před soudem vypovídat jen se svolením uživatele a vedoucího Linky důvěry.
Metody:
- Pracovníci linky důvěry mohou být placeni i neplaceni. Všichni dohromady tvoří pracovní tým.
- Po pečlivém výběru nových spolupracovníků, jejich přípravě a školení pro jejich práci, jsou vedeni staršími spolupracovníky linky důvěry podle toho, jak určí vedoucí linky důvěry. Následným vzděláváním a výcvikem se kvalifikace pracovníků linek důvěry zvyšuje.
- Stanici telefonické pomoci je k dispozici určitý počet odborníků, aniž nutně musí být přímými spolupracovníky linky důvěry.
- První kontakt s volajícím se uskutečňuje zpravidla prostřednictvím telefonu. Může k němu však dojít i na základě dopisu nebo osobní návštěvy. Je věcí volajícího kontakt navázat, udržovat, přerušit či znovu navázat. I linka důvěry by měla mít právo od další pomoci ustoupit. V zásadě se však snaží možnosti kontaktu udržovat otevřené.
- K principům telefonické pomoci v krizových stavech patří skutečnost, že je k dispozici nepřetržitě ve dne i v noci.
- Pokud je v zájmu volajícího navázat spolupráci s jinými místy, je k tomu zapotřebí jeho předběžného souhlasu.
|