Uživatelé mají právo na:
- Dostupnou péči bez rozdílu pohlaví, rasy, původu, náboženské a sexuální orientace, řeči, handicapu, politického přesvědčení a socioekonomického postavení.
- Diskrétnost, zachovávání mlčenlivosti o okolnostech případu ze strany pracovníka i organizace.
- Citlivé a empatické zacházení.
- Anonymitu.
- Poskytnutí služeb zdarma, pouze za cenu běžného telefonického hovoru.
- Poskytnutí kvalifikované péče.
- Aktivní přístup k řešení své situace.
- Přerušení nebo ukončení kontaktu.
- Možnost činit vlastní rozhodnutí.
- Možnost žádat jiného krizového interventa.
- Poskytnutí informací, včetně kontaktu na jiné organizace poskytující psychosociální služby.
- Uplatňování stížnosti na pracovníka, kvalitu služby a organizaci u vedoucího LD, ředitele organizace, Výboru občanského sdružení, Valné hromady nebo jiné organizace řešící problematiku lidských práv.
Uživatelé jsou povinni:
- Nebýt slovně agresivní, krizového interventa ani ostatní uživatele služby slovně nenapadat a neurážet.
|