Etický kodex pro pracovníka Linky důvěry a Linku důvěry
-
Linka důvěry umožňuje telefonický kontakt s klienty a kvalifikovanou pomoc klientům v tísni.
-
Pracovník Linky důvěry aktivně klientovi naslouchá, hovoří s ním a neomezuje ho v jeho svobodě vyjádření.
-
Nabízená pomoc se netýká jen prvního kontaktu, platí po celou dobu krizového stavu a informuje i o možnostech následné péče, případně je se souhlasem klienta zprostředkovává.
-
Pomoc pracovníka Linky důvěry spočívá především v poskytnutí podpory klientovi a v jeho zplnomocnění k vlastnímu řešení jeho problémů a snášení jeho starostí.
-
Povinností pracovníka Linky důvěry je zachovávat naprostou mlčenlivost a respektovat anonymitu klienta i pracovníka. Pokud tato pravidla v naléhavých případech poruší, klienta o tom informuje. Zprávu pro orgány činné v trestním řízení a soudy může podávat pouze vedoucí Linky důvěry nebo jím pověřený pracovník na jejich písemné vyžádání a se souhlasem klienta.
-
Na klienta nesmí být vykonáván jakýkoli nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství, politiky nebo ideologie.
-
Pracovník Linky důvěry nesmí používat Linku k uspokojení svých obchodních, sexuálních, emocionálních, náboženských aj. potřeb či přání.
-
Pracovník Linky důvěry prochází před započetím služby výběrem a akreditovaným výcvikem orgány ČAPLD, jejichž výsledkem jsou schopnosti, vlastnosti, vědomosti a dovednosti odpovídající potřebám práce na Lince důvěry. Po celou dobu práce na Lince důvěry jako člen týmu má k dispozici supervizi a podporu. Supervize jeho práce je pro něj povinná.
-
Pomoc na Lince důvěry je dosažitelná nepřetržitě nebo v daném časovém limitu. Pracovník Linky důvěry se v průběhu služby nesmí zabývat činnostmi, které ho odvádějí od práce na Lince důvěry.
-
Za dodržování etického kodexu zodpovídá vedoucí Linky důvěry.
Přijat na sněmu ČAPLD 20. 10. 1998 v Hradci Králové
Linka důvěry v Kutné Hoře se hlásí k tomuto etickému kodexu a pracuje podle jeho zásad.
Vedoucí LD – Mgr. Eva Soukupová
|