Vstupní strana | Česky
Aktuality
Doporučení pro děti
Aktuality
Hledáme do týmu pracovníků Linky důvěry v Kutné Hoře nové kolegy
Aktuality
Služby krizové pomoci jsou nadále v provozu bez omezení
Výroční zprávy
Výroční zprava za rok 2019
Aktuality
Jak mluvit s dětmi o Koronaviru a Koronavirus aneb co potřebuji vědět?
Aktuality
Informace k provozu CKI od 24.3.
Etický kodex Centra krizové intervence
ETICKÁ VÝCHODISKA
-
Centrum krizové intervence (dále jen CKI) Povídej z.s. ve své činnosti vychází z hodnot demokracie, lidských práv a sociální spravedlnosti. Pracovníci CKI proto dbají na dodržování lidských práv u skupin a jednotlivců tak, jak jsou vyjádřena v dokumentech relevantních pro praxi organizace, a to především ve Všeobecné deklaraci lidských práv, Chartě lidských práv Spojených národů a v Úmluvě o právech dítěte a dalších mezinárodních deklaracích a úmluvách. Dále se řídí Ústavou, Listinou základních práv a svobod a dalšími zákony České republiky, které z těchto dokumentů vycházejí.
-
Pracovníci dávají přednost profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby poskytují na nejvyšší odborné úrovni.
ETICKÉ ZÁSADY ORGANIZACE VE VZTAHU K ZAMĚSTNANCŮM
-
Zaměstnavatel vytváří zaměstnancům takové podmínky, které umožní přijmout a uplatňovat závazky vyplývající z tohoto kodexu.
-
CKI zohledňuje profesní i lidskou individualitu zaměstnanců a odmítá všechny formy diskriminace uvnitř organizace.
PRAVIDLA ETICKÉHO CHOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
Ve vztahu k uživatelům
-
Pracovníci CKI respektují jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, pohlaví, rodinný stav, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
-
Pracovníci respektují právo každého jedince na seberealizaci v takové míře, aby současně nedocházelo k omezení stejného práva druhých osob.
-
Pracovníci pomáhají uživatelům služeb organizace svými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi při jejich rozvoji a při řešení konfliktů jednotlivců se společností a jejich následků.
-
Pracovníci podporují uživatele k vědomí vlastní odpovědnosti.
-
Pracovníci jednají tak, aby chránili důstojnost a lidská práva uživatelů.
-
Pracovníci pomáhají se stejným úsilím a bez jakékoliv formy diskriminace všem uživatelům a jednají s každým člověkem jako s celostní bytostí. Zajímají se o celého člověka v rámci rodiny, komunity a společenského a přirozeného prostředí a usilují o rozpoznání všech aspektů života člověka. Zaměřují se na silné stránky uživatelů a podporují tak jejich zmocnění.
-
Chrání uživatelovo právo na soukromí a důvěrnost jeho sdělení, důsledně dodržují zásadu mlčenlivosti. Data a informace požadují s ohledem na potřebnost při zajištění služeb, které mají být uživateli poskytnuty, a informují ho o jejich potřebnosti a použití. Žádnou informaci o uživateli neposkytují bez jeho souhlasu.
-
Pracovníci podporují uživatele při využívání všech služeb relevantních institucí.
-
Pracovníci podporují uživatele při hledání možností jejich zapojení do procesu řešení problémů.
-
Každý pracovník si je vědom svých odborných a profesních omezení. Pokud s uživatelem nemůže sám pracovat, předá mu informace o dalších formách pomoci.
-
Pracovníci jednají s uživateli s účastí, empatií a podporují jejich kompetence.
-
Pracovníci dávají přednost profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy. Služby poskytují na nejvyšší odborné úrovni.
Ve vztahu ke svému zaměstnavateli
-
Pracovníci odpovědně plní své povinnosti vyplývající ze závazku k zaměstnavateli.
-
V organizaci spolupůsobí při vytváření takových podmínek, které umožní všem pracovníkům v ní zaměstnaným přijmout a uplatňovat závazky vyplývající z tohoto kodexu.
-
Snaží se ovlivňovat sociální politiku, pracovní postupy a jejich praktické uplatňování v organizaci s ohledem na co nejvyšší úroveň služeb poskytovaných uživatelům.
Ve vztahu ke kolegům
-
Pracovníci respektují znalosti a zkušenosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků. Vyhledávají a rozšiřují spolupráci s nimi a tím zvyšují kvalitu poskytovaných sociálních služeb.
-
Respektují rozdíly v názorech a praktické činnosti kolegů a ostatních odborných a dobrovolných pracovníků. Kritické připomínky k nim vyjadřují na vhodném místě vhodným způsobem.
-
Pracovníci iniciují a zapojují se do diskusí týkajících se etiky se svými kolegy a zaměstnavateli a jsou zodpovědní za to, že jejich rozhodnutí budou eticky podložená.
Ve vztahu ke svému povolání a odbornosti
-
Pracovníci dbají na udržení a zvyšování prestiže svého povolání.
-
Neustále se snaží o udržení a zvýšení odborné úrovně své práce a uplatňování nových přístupů a metod.
-
Jsou zodpovědní za své soustavné celoživotní vzdělávání a výcvik jako základ pro udržení stanovené úrovně odborné práce a schopnost řešit etické problémy.
-
Pro svůj odborný růst využívají znalosti a dovednosti svých kolegů a jiných odborníků, své znalosti a dovednosti dále rozšiřují.
|