Etický kodex Internetového poradenství
Internetová poradna (dále jen iP) umožňuje informační kontakt s klienty a kvalifikovanou pomoc klientům v tísni pomocí internetových technologií.
Na klienta nebude vykonáván jakýkoliv nátlak, který se týká jeho přesvědčení, náboženství, rasy, politiky, ideologie nebo sexuální orientace.
-
iP je služba, u které musí být současně a viditelně jednoznačně definováno, kdo je jejím poskytovatelem a zřizovatelem a jaké jsou jejich cíle a poslání.
-
Internetová nabídka poradenských služeb musí obsahovat jednoznačný časový závazek, do kdy může klient očekávat odpověď.
-
Odpověď nebo jiná internetová reakce iP není vázána na vytvoření ekonomického nebo jiného spojení mezi klientem a iP.
-
Pracovník iP nesmí používat iP k uspokojování svých obchodních, sexuálních , emocionálních, náboženských aj. potřeb či přání.
-
Všechny informace sdělené klientem jsou považovány za důvěrné, pokud to neodporuje zákonům ČR.
-
Aktivita iP vůči klientovi není jen dílem jedince – je výsledkem spolupráce týmu.
Tento dokument byl vypracován Českou asociací pracovníků linek důvěry a schválen XIII. Sněmem ČAPLD dne 28. 5. 2005 v Liberci.
Linka důvěry v Kutné Hoře, která nabízí služby internetového poradenství, se hlásí k tomuto etickému kodexu a pracuje podle jeho zásad.
Vedoucí LD – Mgr. Eva Soukupová
|